Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Uppgradering och renovering av VW EA888 gen 3- Bolt on

  • 7,650.00 SEK
  • 6,490.00 SEK
I lager.
Dela
Lagersaldo: 1
Artikelnummer: IS38-Uppgradering

Uppgradering och renovering av VW EA888 gen 3 - IS38 komplett trim turbo passandes gamla husen. 

Nu har vi möjlighet att uppgradera turbon till Volkswagen koncernens EA888 gen 3 motor men behålla originalhusen utan modifiering.

Detta är en komplett mittendel från Amaker / JP turbo som har ett mycket uppgraderat Bilett 8+8 upphöjt kompressorhjul och även uppgraderad turbinaxel men som ändå passar i original avgashus och kompressorhus!

Uppgraderingen kräver alltså att kompressorhus och avgashus är oskadade eller endast mindre skador så man kan slipa / polera upp skadan utan att för mycket material försvinner. 

Turbinaxeln är förstärkt med tjockare axel och flödesoptimerade INCO713C blad för att klara höga temperatur och tryck. Designen är hämtad från G-seriens 9-blad turbin.
Uppgraderat lagersystem med större ytor för att klara högre laddtryck än original. SUS310 avgassköld och förstärkt CNC tillverkad diffuser för att klara laddtryckshöjning.

Denna mittendel ska klara upp till 2.2 bar tryck utan problem och utan surge. 


Observera att detta är betydligt bättre än original båda prestanda och hållbarhetsmässigt samt kullager för spoolup, men vi räknar detta som en mindre uppgradering eftersom vi behåller originalhusen.

Självklart är inte detta steg +++ eller det värsta du kan ha då man har kvar originalhusen, men det är en mycket smidig uppgradering eller renovering + uppgraderingför en kund som har en trasig IS38 turbo som han vill uppgradera och minska risken för nya ras på en chippad / något trimmad EA888 motor.

Observera att det är alltså en komplett mittendel och inte en komplett turbo. Vi kan hjälpa till med bytet av mittendelen vid behov på lös turbo. Denna produkt passar alltså dig som är något DIY och skruvar själv i första hand. 

--------------

Test vehicle: Tiguan 380, equipped with OEM S3 hardware (intercooler, downpipe, mid-pipe, and tailpipe), running at 1.6bar:
🔹 Before Installation: 296 WHP
🔹 After Installation: 333 WHP (+37 WHP gain!)

Annan kund 7.34 sek 100-200km/h. 
--------------


Turbonummer:
IHIIS38
IS38
06K145722H
9VA04 - 9VA05
F51CEG-SR023

Passar motorkod: DJHA, DNUA, DNUE, DNUF, CYFB, DJHA, DJHB, DJHC, CJXA, CJXB, CJXC, CJXE, CJXF, CJXG, CJXH
VAG MQB 2,0TFSi LM6XX IS38 - VAG MQB 2,0TFSi
Passar följande bilar:

VW Golf R mk7
VW Golf ClubSport mk7
VW Passat GTR
VW Arteon GTR
Skoda Superb 280/272 3V
Audi S3 8V
Audi TTS
Seat Leon Cupra 5F
Cupra


Övriga turbonummer:
06K145874N / 06K145874F / 06K145722T / 06K145722P / 06K145722H / 06K145722A
06K145702N / 06K145702M / 06K145702J / 06K145702H

Frågor om en produkt, säkerställa lager, hämta i verkstaden? Kontakta oss iså fall:
Leverans: Normalt 1-3 arbetsdagar om inget annat anges i beskrivningen.

Tel: 08-7393366
Mail: info(a)airtune.se 





803713-5001S - GTX3076R CHRA

6,980.00 SEK 6,490.00 SEK